WeBus יצרה פלטפורמה נוחה לנסיעות משותפות במוניות, אשר מאפשרת את הוזלת המחיר עבור הנוסע והגדלת הרווח עבור נהגי מוניות. החברה כבר חתמה על הסכמים עם Yango ועוד שלוש חברות מוניות גדולות בישראל.
כעת החברה מגייסת משקיעים ואתם יכולים להשיג מניות בחברה החל מ-10,000$ בלבד!
הצטרפו אל קהילת WeBus הכוללת משקיעים מעולם התחבורה והתכנון האורבני, בעלי חברות הסעות ומוניות ועוד.
עיקרי הדברים
WeBus כבר חתמה על הסכמים אסטרטגיים עם Yango ועוד 3 חברות מוניות גדולות בישראל, ועכשיו מגייסת כסף עבור פיתוחי המשך וחדירה מהירה לשווקים בינלאומיים. כיום החברה כבר מכניסה כסף ושואפת להגיע לרווחיות החל מהרבעון השלישי ללא השקעה נוספת.
החברה גם גייסה לשורותיה את ה-CTO של Gett ואת המייסד של Bringg.
הפלטפורמה של WeBus מאפשרת לנוסע להזמין נסיעה בצירוף נוסעים נוספים, כך שיגיעו ליעד מהר יותר ובמחיר זול יותר. WeBus מייצרת את נקודת התרחיש האופטימלית הנמצאת בין תחבורה ציבורית איטית מאוד ולא יעילה, לבין מונית שהיא מהירה אך יקרה מאוד. WeBus מייצרת מצב שבו גם הנהגים מרוויחים יותר, הנוסעים משלמים פחות ו-WeBus מרוויחה הרבה יותר.
תוצאות פעילותה של פלטפורמת WeBus כיום בישראל , מדברות בעד עצמן ובהצלחה גדולה.
הסברים על פעילות WeBus:
'פיצ
ברוב העולם קיים מחסור בפלטפורמות לנסיעות שיתופיות שיהיו פחות יקרות מצד אחד, אך מהירות ונוחות כמו מונית מצד שני. התחרות היא לרוב בין אפליקציות כמו Gett ו-Uber, אך רוב האוכלוסייה אינה יכולה להשתמש באמצעים אלה באופן תדיר, עקב המחיר.
מצד שני יש את UberPool ואת LyftLine, שמטרתן היא לייצר נסיעות שיתופיות, אך עקב היותן מותאמות ללקוחות המקוריים שלהם הנוסעים בדר”כ ללא שותפים, הן פונות אל קהל יעד שאיננו מוכן להתגמש מספיק לצורך קבלת הרבה נסיעות משותפות.
הנסיעה בתחבורה הציבורית היא איטית מדי, ולעיתים עמוסה עד לרמה של חוסר נוחות. לרוב היא גם מוסיפה אילוצים רבים כגון מיקום תחנות שאינו מתאים עבור הנוסע. ברוב המדינות המתפתחות, רוב האוכלוסייה אינה יכולה להרשות לעצמה רכב פרטי וביעדים רבים גם חסרה חניה (למשל ערים מרכזיות במדינות הללו).
ההתמקדות העיקרית שלנו תהיה במדינות מתפתחות עם ביקוש רב לתחבורה ציבורית. בעיקר כשמדובר בקהל של נוסעי האוטובוסים.
במדינות מתפתחות ישנם לקוחות שבויים של תחבורה ציבורית ברמה בינונית ומטה. לקהל היעד שלנו שם אין יכולת פיננסית לרכוש רכב או לנסוע עם נהג פרטי/ מונית. מצד שני, התחבורה הציבורית שם איננה נוחה וגוזלת מהם זמן רב עד הגעתם אל היעד. חברת WeBus יכולה להוזיל להם את המונית/ הנהג הפרטי ולאפשר נסיעה מהירה ונוחה במחיר בר השגה.
בשוק נהוג לקחת עמלה על כל נסיעה שהוזמנה דרך האפליקציות והחברות השונות, אך מאחר וחברת WeBus יודעת להביא מספר רב של נוסעים לאותה נסיעה, היא מקבלת הרבה יותר מכל נסיעה. בצורה כזו יכולים שלושה נוסעים לשלם מחצית מהמחיר כל אחד, הנהג מקבל סכום גבוה יותר לנסיעה (כ-120% יחסית לנסיעה אחרת) וחברת WeBus נהנית מעמלה גבוהה בהרבה – בערך פי 6 מהמתחרות. גם אם החברה תוריד מהעמלות שלה היא עדיין תהיה הרבה יותר רווחית.
השוק שאליו פונה חברת WeBus הוא שוק הנוסעים בתחבורה הציבורית, אשר מעוניינים להגיע אל היעד מהר יותר ומוכנים לשלם מעט יותר על מנת לעשות זאת.
למעלה משליש מאוכלוסיית העולם משתמשת בתחבורה ציבורית.
WeBus מתכננת להיכנס תחילה למדינות המתפתחות אשר בהן אחוז הנוסעים בתחבורה הציבורית הוא גבוה, והתחבורה הציבורית בהן, ברובה, אינה יעילה מבחינת זמני הגעה.
חברת WeBus שמה לעצמה דגש לחדור במהירות לשווקים נוספים מפני שחברות הסעה קודמות אשר הצליחו ליצור מומנטום, הכפילו את השווי שלהן בעשרות אלפי אחוזים תוך 4-5 שנים. המטרה של חברת WeBus היא להיכנס במהירות ליעדים אסטרטגיים בערים גדולות שהתחבורה הציבורית בהן איננה נוחה.
בערים אלו יותר מחצי מהאוכלוסייה משתמשת בתחבורה הציבורית, והתחבורה הציבורית בהן בעייתית במקומות רבים. כמו-כן, מחיר הנסיעה במונית/נהג פרטי בערים אלו זול יחסית.
הצוות
גלעד ישראלי
מייסד, מנכ”ל וסמנכ”ל שיווק
תואר במשפטים מהאוניברסיטה העברית, תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן. יזם סדרתי. ניהל מעל 1,000 עובדים ומתנדבים. ניהול קמפיינים מוצלחים עם החזרים גבוהים על ההשקעה.
דור אלון
סמנכ”ל תפעול
תואר בהנדסת תעשיה וניהול. בעלים של חברת “אלון הסעות”. ניסיון רב במגוון תפקידים בחברות מובילות בתחום התחבורה.
צפריר אריאל
מנהל צוות מחקר שווקים
תואר ראשון בגיאוגרפיה עם התמחות בתכנון אורבני, האוניברסיטה העברית. מתכנן אזורי במחלקה לאסטרטגיה ומדיניות במשרד השיכון. מתכנן אורבני.
שי לב
סמנכ”ל טכנולוגיות
הנדסה מחשבים וניהול מערכות מידע, אוניברסיטת מקג‘יל. בעלים של “מאסטרמינד גאון מחשבים”, חברת פיתוח. ניסיון נרחב כמתכנת, ניהול מתכנתים בארץ ובחו”ל.
ליאור סיון
יועץ
לשעבר מנהל טכנולוגיות ומוצר ב-GetTaxi מייסד Bringg (חברה בשווי מעל מיליארד דולר, בתחום המשלוחים). יועץ בנושא התאמת המוצר והשוק ובנושא שיווק.
אורי שילה
יועץ
לשעבר מייסד FanZone (תחבורה אל אירועים המוניים). יועץ בנושא שיווק.